måndag 17 mars 2008

älvorna har stövlar idag



våren fick visst kalla fötter. förvandlingen under natten är enorm- från gårdagens solsken och vårkänslor vaknade jag till att min älskling gav ifrån sig ett par väl valda chockerande svordomar när han steg upp klockan 5 i morse.

ett par timmar senare kämpade jag själv mot det han redan hade hunnit göra- mot ett spontant vinterlandskap och bad till min gamla bil att ta sig genom drivor av snö så att döttra min skulle kunna hinna till skolan. t om älvorna har stövlar på sig idag.

1 kommentar:

H ennA sa...

God morgon sis...visst var det snöpligt att vakna idag..massa snö utanför dörren..usch ja..o jag kom inte ens halvvägs till jobbet..det blev till att göra piruetter med bilen :-/..här sitter jag o väntar på hjälp..grannen ska dra upp bilen med traktorn, vi avbokade bärgaren eftersom det skulle dröja flera timmar till..det e kaos på 45an..tjolahopp så det kan gå.. Ta det lugnt ute på vägarna!

kRAM