måndag 10 mars 2008

rosa prinsessa




en rosa prinsessa är född :)
den här gången använde jag papperslera till huvudet. det blir en helt annan struktur än när jag modellerar med polymerlera. det blir en grövre yta på huden och man kan arbeta med akrylfärgerna på ett helt annat sätt än när man målar på plastlera. själva håret var ett experiment- håret är av rosa garn som jag "kammat" ut och det verkade fungera den här gången. klänningen har små spindlar, spindelväv och skelett på tyget och en aning glitter... allt för att behålla den spöklika känslan jag vill att mina dockor ska ha :) får se vart denna lilla skapelse kommer att bosätta sig, för här hemma hos mig kommer hon inte att stanna...

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅHHHH ! Jag älskar att du inte gjorde en prinsessa som ler och som ser allmänt lycklig och nöjd ut. Helt otroligt. Jag gör också prinsessor i alla dess former. Men håller mig gärna till papper o penna bara :)
Kram Tofva *