söndag 20 juli 2008

blått vatten och sjösjuka


lite ledig tid ska nog få fart på kreativiteten som har legat i koma i flera månader (man tackar jobbet för det). jag har tre små ståltrådsfigurer som väntar på fotografering och sin plats i etsy-butiken. jag har flera huvuden klara- bara att skapa kroppar till dom och en docka väntar på hud och kläder, så egentligen är det bara att sätta igång.


vi unnade oss en dag i sambons födelseland, norge, i veckan. vädret var strålande, lite blåsigt dock, vilket vi märkte på båten. herrejösses vad det gungade på ditvägen. satt mest ute på en låda med livvästar och fokuserade på horisonten. på hemvägen var det värre, men då hade vi ändå förbetett oss med att inhandla sjösjuketabletter i norge. det gungade så pass att man hade svårt att ta sig fram. min ansiktsfärg skiftade från vitt till grått. tösabiten min märkte inte av nånting av rullningen (som tur var)- hon tyckte mest synd om oss andra två som kämpade mot illamåendet. en tuff resa, men en underbar vistelse i norge. längtar redan tillbaka.

blåa berg fick jag inte se så mycket av denna gången, men blått vatten i solsken desto mer. ljuvligt. något att se tillbaka på en regning dag som denna.

1 kommentar:

H ennA sa...

Vi hoppas det blir lite gung på båtfärden hem ;-)

Kram kram