torsdag 23 oktober 2008

förändring tar tid



det jag måste påminna mig själv om gång på gång är att förändring tar tid. jag måste tillåta de pauser förändringen behöver för att kunna utvecklas och komma vidare. pauser har jag haft- långa pauser från mitt kreativa skapande, men jag har förstått att det är nödvändigt. jag kan inte tvinga fram mina monster, dockor och figurer- de måste komma fram själva. det måste finnas ett flyt i mitt skapande och då jag bara sätter mig med ståltråden och leran med en känsla att nä-nu-jävlar-ska-det-skapas, då är det självklart att det inte blir nåt av det. när flytet dyker upp- då är det dags, då är tiden mogen, pausen slut, då är det bara hoppa på och forma det som behöver formas och låta de nya kreationernas personlighet leda mig dit de vill hamna. imperfektion i perfektion. just nu tangerar jag på gränsen till paus och flyt. skapar, men ändå inte. pausar, men ändå inte. en ståltrådsfigur är färdig, en är nästan färdig, en tredje väntar på lite justeringar och en fjärde är bara ett skelett. paus. eller inte. funderar. tittar på klockan. arbetet kallar om några timmar. hinner jag fortsätta där jag pausade? kanske inte. kanske. jag behöver inte veta det just nu. det kommer.

1 kommentar:

H ennA sa...

Wiiiieee! U r back!! :-) Uni´k och så himla bra! Du har talang så det räcker och blir över ! Kram på dig!