lördag 11 april 2009

kvällssol och varma filtar

mannen min kom dragandes hem med en enorm maskin. den kallas tydligen för en "grill" men den var inte utav denna världen. ett stort svart monster rullandes på hjul, men ändå ser den snäll ut med mjuka runda former och svart emalj. det blev en spontan grillpremiär med en spontan gäst och det grillades lax och fläskfilé. det var den godaste fläskfilén jag nånsin smakat på. kanske bidrog kvällssolen, den mysiga altanen, sälskapet , lapin kulta och de gosiga filtarna i knäet till smakupplevelsen, men det var himmelskt gott. hädanefter ska det inhandlas livsmedel som kan grillas när andan faller på i detta hemmet...som jag älskar mer och mer varje dag :) önskar jag hade bilder att visa...

1 kommentar:

H ennA sa...

Kan tänka mig att ni haft riktigt mysigt :-) Solen skiner väl rätt länge på altanen hos er hoppas jag? Du får försöka ta lite kort så småningom så man får se hur hemmet förvandlas till Ert hem :-)
Blåkulla rules! Glad påsk!