söndag 13 september 2009

fokusera om

helgen har som sagt gått i energilöshetens tecken, medan jag försökt ladda batterierna. det är konstigt när man längtar efter den här tre-ledigheten man har så sällan, att när den väl kommer så är man så slut att man inte orkar göra allt det där man planerat. men igår på eftermiddagen fokuserade jag om då sambon började måla lister. det går inte att slappa när den andre är aktiv. så funkar jag iaf...så det var att ta fram dammsugaren, köra med den lite, damma av tv-möbeln, fluffa till kuddarna i soffan, laga mat, ta itu med diskberget, plocka med returpapper och kartonger, åka ut med dom och recykla, handla mat, fram med fasadpenslarna och måla förstukvist (tredje lagret) och fönsterfoder, tills det blev så kallt att det var dags att gå in. nå väl, man kom något sånär rätt på aktivitetsspåret. idag ska jag hinna med lite tvätt och disk innan kvällspasset, eventuellt dammsugning av hall och kök, sen ska jag klämma in en träff med syrran om textildesign och produktutveckling. får se vad jag hinner med- ingen sovmorgon här inte. ute är det höst, det regnar. igår var det sommar och sol. det svänger fort.

Inga kommentarer: