torsdag 22 november 2007

en tomtes skönhets-make-over











köpte en stackars tomte på överskottsbolaget. den såg så blek och färglös ut (någon hade dessutom misshandlat den med en pensel), så det var bara att köpa loss den och rädda vad som räddas kan.
nu pågår en tomtes skönhets-make-over här hemma.
jag har målat om ansikte och ögon och kommer att fortsätta med skägg och resten av kroppen när det är bättre ljus att måla. så här sent på kvällen (ca 22:40) är det inte längre så kul att måla när jag inte ser så mycket i mörkret. men imorn efter jobbet ska jag kasta mig in i detta första-hjälpen-projekt igen!

3 kommentarer:

H ennA sa...

Vilken förändring! Tomten ser mycket mer levande ut nu..du är helt otrolig! Vad du kan!
Idag vaknade jag med århundradets värsta huvudvärk, kunde knappt öppna ögonen så ont hade jag :-(
Tog en dundertablett och efter ett par timmar släppte den värsta värken, men jag har fortfarande ont i skallen plus att jag känner mig illamående..
Hoppas du är kry iaf...Vi hörs.
kramen

Ann-Catrin sa...

tillägg till min förra kommentar på tekoppen..såg det var ingen vidare stavning...ja ja det börjar bli sent.
Ville bar säga att jag har länkat dig..såg nu du har gjort det med mig kul!!!

H ennA sa...

Nu sitter julgardinerna uppe i köket...ska ta fram julstjärnorna i veckan. Har tvättat ch försöker mig på att städa oxå med halvknaggligt resultat, har inte riktigt orken. Vad har du hittat på för nåt idag?