onsdag 21 november 2007

nära mitt hjärta
















en kopp kvällsté och vackra små ting nära mitt hjärta
hjälper mig att komma till ro efter en slitsam dag.
brickan- som jag älskar...liten och söt, en av tre som jag fick av min älskling
i födelsedagspresent förra året...

tékoppen- min favorit, som jag insisterat på att spara alla dessa år...
ett minne av min pappa- koppen han ropade in på auktion för en billig peng
i en annan tid, ett annat rum, för länge länge sedan.

vackra små ting att vila blicken på.
kvällsro.

3 kommentarer:

H ennA sa...

Brickan är ljuvligt söt och koppen är en magnifik skapelse..den har hängt med i mången år. Tror du det finns i generna att botanisera bland gamla prylar ;-)

H ennA sa...

japp, det va i vbg...köpte några små plåtaskar oxå. Vakna imorse då klockan va 6 av att jag hade jävulskt ont i magen..nu är det bättre. Huvudvärken botade jag med gubens dundertabletter...hoppas jag får må bra imorrn iaf...

Ann-Catrin sa...

Vet du jag har nästan exakt likadana koppar som du..lyckades rädda dom när mina gammelfastrar skulle flytta till äldreboende..och de är ju sååå goda att dricka ur.jag färstår du älskar din.
Tomten börjar ju se ruktigt tomtelik ut..vilka häftiga närbilder du tagit..blev nästan lite rädd när man såg ögonen så där nära..hihi. Kommer snart igen godnatt