söndag 11 november 2007

loppisfrossa

återigen tog jag och syrran en resa bakåt i tiden och klev in i en värld där tiden står still- loppis :) den här gången bjöds det på ett smörgårsbord med julpynt, gamla marimekko-klänningar, spets, plåtburkar...ja en riktig loppisfrossa av diverse ögondelikatesser.

på förra resan lämnade jag bakom mig ett par chokladformar som jag nu hoppades på att ingen hade roffat åt sig...vad lycklig jag blev när dom var kvar! nu är de mina och ska testas lagom till jul ;)


fyndade även textilier- en dröm för mina kommande dockor :) här finns det en hel del spets och änglatyg att skapa ifrån!

den här lilla fotpallen blev min för 50 kr...nästan svider i hjärtat vad billigt jag kom undan med den. den ska kläs om och användas av trötta fötter som behöver lite vila och omvårdnad.


loppisfrossan fortsatte till en annan tidsbubbla. här var det rena plåtburkparadiset! jag vet inte hur, men jag lyckades lämna stället utan en endaste plåtburk...


efter att ha inhandlat mina två chokladformar för allt som allt 35 kr blev jag riktigt chockad över att hitta formen för chokladnallar för 600kr på det andra loppisstället.
visserligen är den riktigt söt och charmig och en sån där vill-bara-ha-sak, men 600kr? mitt chokladhjärta gråter...snyft.



den här resväskan med gamla leksaksbilar var godis för ögonen!
vilka färger- som att plocka blandgodis på en lördag.
nästa gång (för det kommer att bli en nästa gång...gånger flera) kommer jag att ta mod till mig och adoptera en plåtburk eller två...får bara sätta upp en hylla till mina gamla plåtburkar först...vänta jag har en plåtburkshylla i förvaring hos mor min...måste fråga sambon om jag får ta hem den och måla om den...ja, det får bli ett nytt projekt!











3 kommentarer:

H ennA sa...

Tack själv! Det var riktigt kul :-)
Är du ledig på onsdag? Tänkte åka på loppisen när de öppnar vid tvåtiden så är det gjort, brukar vara så mycket folk där jämt. Dina fynd är bedårande fina! Säg till om du inte vil ha fotpallen..tar gärna över den ;-P och spetsarna är otroligt ljuvliga, blir finfina skapelser av dem är jag säker på!

Nattikram

Anonym sa...

Hejsan.. tack för titten hos mig.. så roligt med nya bekanskaper =).. och gemensamma intressen har vi Loppis.. like it..=). Så vackra spetsar med dem kan man göra vackra saker.. och formarna var ju för söta.. mycket god choklad till julhelgen..kan du kaske stå o sälja choklad på adventsmarknad.. om du gillar sånt, skulle nog vara uppskattat.. Hälsningar Moa på Moas Lovely Things och Moas Trädgård..

H ennA sa...

Visst är det gott..man kan nog prova me andra grejer oxå..t ex köttfärs, pizzakrydda o liknande..kanske funkar? Du ska få min" award" för all inspiration, värme, glädje du delar med dig av :-) Gå in på min sida, högerklicka på bilden o spara..tjolavipp så är den din!

Ha det bäst! Kram


p.s. imorrn ska jag nog till vbg o se om jag hittar några roliga fynd..igår köpte jag en "lampa" fr indiska som nu pryder sin plats i K:s rum..mycket bättre ljus e d iaf :-)