fredag 14 december 2007

mörk ängel




ett av mina längsta dockprojekt har varit den här ängeln. jag gjorde huvudet som en symbol för all orättvisa och sorg som drabbar en som förlorat en familjemedlem- en bloggare förlorade sin syster för en våldsman. jag lät dockan ligga ett tag innan jag beslutade mig för att göra klart den.


det har varit en lång process, jag har inte velat skynda med den här varelsen. i går satte jag äntligen på vingarna på henne och hon var klar för att möta världen. i går lade jag upp henne på min nätbutik också och när jag kom hem från jobbet på kvällen hade hon redan hittat ett nytt hem. så i dag blir det att skicka iväg denna mörka ängel. vissa dockor hinner bara att landa för att sedan lyfta iväg igen.

1 kommentar:

H ennA sa...

Sicken historia, får en att börja tänka..och det är inte konstigt att den blev såld direkt,,helt otroligt vad du kan, verkligen ett fint hantverk!